Comisia Europeană a lansat un call, cu un buget total alocat de 1,26 milioane de euro, pentru a consolida capacitățile organizațiilor de consumatori de a testa produsele și de a identifica practicile potențial înșelătoare. Termenul limită pentru depunere este 6 noiembrie 2019.
Comisia Europeană a publicat un studiu prin care s-a urmărit testarea produselor alimentare în UE, utilizând aceeași metodologie, pentru a înțelege mai bine calitatea duală a produselor alimentare în UE. Analizând aproape 1400 de produse alimentare în 19 țări din UE, studiul efectuat de Centrul Comun de Cercetare (JRC) al Comisiei, arată că 9% dintre produsele comparate diferă în compoziție, deși ambalajul de prezentare era identic. Alte 22% din produsele cu o compoziție diferită au avut o prezentare similară. Studiul nu a relevat un model geografic. Pe baza noii metodologii elaborate, autoritățile naționale competente vor putea efectua acum analiza, de la caz la caz, necesară pentru a determina practicile înșelătoare interzise de legislația UE privind protecția consumatorilor.
Pentru a completa activitățile autorităților naționale competente în identificarea și combaterea strategiilor potențial înșelătoare de branding, este deosebit de importantă dezvoltarea în continuare a capacităților organizațiilor de consumatori, inclusiv în domeniul testării comparative a produselor.
Prin urmare, a initiat un call de propuneri în cadrul proiectului-pilot „Limitarea calității duale și consolidarea organizațiilor de consumatori în UE” ce vizează consolidarea rolului organizațiilor de consumatori în ceea ce privește testarea și compararea produselor de bază de consum, atât la nivel național, cât și transfrontalier contextul și identificarea unor strategii de branding potențial înșelătoare sau a informațiilor înșelătoare furnizate pe ambalaj, inclusiv în ceea ce privește calitatea duală.
Acest call este deschis in perioada 24 Iunie – 6 Noiembrie 2019, valoarea de finantare alocata fiind 1.260.000 Euro .
Mai multe detalii AICI
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_19_3332